Announcement

Assalamualaikum & Gud moning semua..

Lama betul tak update blog kesayangan saya nih. Nanti mesti ingat saya dah tak aktif ke apa..alahai dari hujung tahun 2014 aritu sampai ler ke bulan Februari ni dah nak masuk Raya Cina dah pon, barulah rasanya boleh bertenang2 sket..

Dari sekecik2 hal hinggalah ke sebesar2 hal, semua kena settlekan sendiri anak beranak...uruskan anak2 ke sekolah, KAFA, transit hinggalah yg paling kecik sekali nak masuk 8 bulan nih hantar ke taska. Rasa macam dah tak cukup kaki tangan.

So, ibu2 kawan2 semua kalau rasa rindu kat saya say hi jek kat sini, sesiapa yg memerlukan barangan untuk diri sendiri terutamanya bengkung moden tu, boleh jek terus wassup saya, Umma Lacto nanti dalam masa terdekat ni saya akan restock semula banyak2 yea. Memang dapat feedback yg baik sekali dari mereka yang dah merasainya! Suka suka suka..sesapa nak try pasni boleh jek rojer2 saya yea..tungguuuu!

Okay, pasni kita akan selalu hadap laptop utk update apa2 perkembangan terkini okay.

Tqtqtqtq


Monday, January 5, 2015

Supply & Demand!

Yea, saya menjual UMMA LACTO, sebagai makanan tambahan untuk ibu2 yang menyusui bayi mereka. Tetapi janganlah pulak terlalu bergantung pada sesuatu produk tu pulak! Kadang2 tu puas juga kita mengingatkan yang penting adalah DEMAND & SUPPLY kepada bayi anda sendiri. Kalau takde D&S (demand&supply) pada bayi anda sendiri, susahlah den nak tolong...sekurang2nya cubalah juga pump susu ibu tu sekerap mungkin, paling kurang pon 4 jam sekali. Kalau terus ingat apa2 produk (apa2 produk pon utk tambah susu ibu) tu bila minum jek terus susu ibu melimpah2, tapi takde D&S, last2 kering juga nanti susu ibu tu, jangan lah pulak salahkan produk tersebut. Ada juga yang komplain kat saya ' Kak, saya minum susu ni tak jalan pon kak...' tp bila kita tanya ada D&S tak? Jawabnya 'tak sempat', 'baby tak nak hisap', 'penatlah nak pump', pastu yang paling best makan pon main belasah jek, siap teguk ais bagai, so camana la susu ibu tu nak produce..jadi janganlah salahkan produk tersebut! Nak seribu daya, tapi kalau dah malas tu...hmmmm
Tak dinafikan memang mencabar nak menyusukan bayi sampai usia 2 tahun lebih2 lagi bagi ibu yang berkerjaya. Tabik spring bagi ibu2 yang berjaya mencapai matlamat mereka ni! Apapon kita sebagai ibu memang berhak membuat pilihan yang terbaik untuk anak sendiri kan. Jangan terlalu beralasan sangat kecuali dah memang tak dapat dielakkan...okey kat sini saya nak bagi tau kenapa penyusuan susu ibu itu perlu mengikut kehendak bayi dan ibu tanpa had.

1. Menambah penghasilan susu
2. Mengelakkan masalah kekurangan penghasilan susu.
3. Mengelakkan bengkak payudara.

Kebaikan Susu Ibu
- Penuh khasiat vitamin dan galian, mengandungi kolustrum sebagai pelalian, mencegah penyakit dan jangkitan, mencerdaskan minda, memperkukuhkan ikatan anak dan ibu, menjimatkan!
Pinkytoots berharap semua mendapat pengalaman yang sangat istimewa ketika membeli peralatan ibu dan bayi disini.

Sekiranya ada sebarang pertanyaan,
sila hubungi saya di:


Kak Lynda
Call/SMS/Whatsapp: +6017 674 7648
Facebook Page : Pinkytoots Club House
Facebook : Aslinda Lyndas
Email : pinkytoots1@gmail.com

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Pinkytoots | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in